Tuesday, September 15, 2009

Indahnya Ramadhan......(part 1)

Salam Srikandi dan Salam 1 Malaysia untuk semua..........

Kedatangan Ramadhan kali ini sungguh bermakna buat saya. Dalam kesibukan saya menjunjung beban amanah yang diberikan saya,sempat saya dikurniakan ruang dan masa untuk saya dapat berdamping dengan masyarakat dan menghulurkan sedikit bakti kepada mereka.Sesungguhnya Allah itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang....

3 hari saya berada di alam wad kerana kesihatan sedikit terganggu akibat keletihan dan lelah.Menurut nasihat doktor saya perlu banyakkan rehat terutamanya di bulan Ramadhan ini. Namun dengan kehadiran sahabat-sahabat yang menziarah telah mencambahkan idea untuk bergerak mendampingi masyarakat terutamanya di bulan Ramadhan yang mulia ini. Bagaikan suatu tenaga baru mengalir dalam tubuh yang kerdil ini agar terus gagah demi untuk menyaksikan agar idea murni ini dapat direalisasikan.

Dengan izin Allah yang melorongkan kesempatan dan mengurniakan upaya beserta sokongan dari sahabat-sahabat akhirnya lahirlah suatu program yang diberi nama INDAHNYA RAMADHAN yang telah berjaya menggabungkan tenaga dan sumbangan dari JASA, Jabatan Belia , Puteri,Pemuda dan Persatuan Belia khususnya di DUN Ampangan.





Program Indahnya Ramadhan membuka ruang untuk berdamping dengan mereka yang memerlukan.


Terasa insaf di hati ini melihatkan kehidupan mereka yang lebih sukar. Senyum di bibir yang menerima sumbangan cukup menghilangkan rasa letih dan capek pada diri ini. Kedatangan Ramadhan kali ini memang sungguh bermakna.Iltizam terbentuk dalam diri yang kerdil ini agar di tahun-tahun mendatang program sebegini dapat realisasikan lagi.Insya Allah...

No comments: