Tuesday, September 15, 2009

Program Konvoi Jelajah NGO NS

Pada 13-9-2009, bermula dari Kompleks Belia Dan Sukan Kuala Pilah, suatu konvoi yang dianggotai oleh ahli-ahli dari Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung Negeri Sembilan (GPMS NS), Majlis Belia Daerah Kuala Pilah (MBD KP) dan Ushanita Kuala Pilah akan menjelajahi ke setiap pelosok 36 DUN di Negeri Sembilan untuk menyampaikan bantuan kepada yang memerlukan.

Bagi saya yang dijemput untuk merasmikan Program Konvoi Jelajah NGO NS ,program ini adalah suatu usaha yang murni yang timbul dari inisiatif gabungan NGO yang turut serta dalam Program ini. Mengambil keberkatan Ramadhan Al Mubarak ini program ini dapat menginsafkan diri dengan melihatkan kepayahan dan keperitan masyarakat yang bakal ditemui di setiap DUN yang akan dikunjungi.

Program ini juga tidak mengira sama ada DUN tersebut diwakili oleh ADUN dari BN mahupun oleh DUN parti pembangkang. Niatnya adalah untuk menggapai (outreach) kepada masyarakat dan jangan dilihat bahawa Persatuan atau NGO ini hanya bergelumang sesama mereka sahaja tanpa memperdulikan masyarakat sekeliling.

Perkara ini amatlah sesuai dengan slogan 1 Malaysia yang mahukan rakyat serta kebajikan mereka diutamakan.

Akhir kalam Salam Srikandi dan Salam 1 Malaysia untuk semua........

No comments: